وبلاگ

‌‌‍‍‍8 مزیت هدیه دادن

وقتی صحبت از کادو است، توجه بیشتر افراد تنها به روز تولد، روز ولنتاین یا شاید سالگرد ازدواج جلب ‌شود. انتظار می‌رود که افراد برای روزهای عید، قرار اول و رویدادهای مهم به هم هدیه دهند. اگر مزیت های هدیه دادن را بدانید، نظر شما هم عوض می شود.

علت های زیادی برای محکم‌ کردن روابط، بالا بردن روحیه و بهبودی سلامت کلی ذهن و جسم برای کادو دادن می توان مطرح کرد. پس برای ارایه یک هدیه خاص به فردی که دوستش دارید منتظر چه چیزی هستید؟ گاهی اوقات پرمعنی‌ترین هدیه‌ها تنها برای تولد یا ولنتاین نیست بلکه فقط برای ابراز یک عشقساده به کار می رود.

برای هدیه دادن منتظر مناسبت های خاص مانند روز تولد، ولنتاین یاد سالگرد ازدواج یا هر مناسبت دیگری نباشید. بالاترین هدیه از نگاه گیرندگان زمانی است که بدون دلیل دریافت شود. 10 قانون هدیه دادن را برای کادو دادن رعایت کنید تا بهترین خاطره یک هدیه خاص را در ذهن عزیزانتان حک کنید.

مزیت هدیه دادن
مزایای کادو دادن

مزیت هدیه دادن فقط برای اطرافیان نیست بلکه بیشترین تاثیر هدیه برای خود شما است.

1- ایجاد رابطه محکم‌ تر

هدیه دادن یکی از پنج زبان عشق ورزیدن است. افراد هنگام هدیه دادن احساس نزدیکی بیشتری به عزیزانشان می‌کنند و طرف مقابل نیز ، پیوند قوی‌تری احساس می‌کند. چه هدیه برای سالگرد ازدواج باشد یا هر مناسبت دیگر، دادن یک کادو خاص و خوب می‌تواند فاصله بین دوستان را کمتر و پیوندشان را قوی‌تر کند.
ایجاد ارتباط با فرد از طریق هدیه دادن، رابطه شما را تقویت کرده و بین یکدیگر اعتماد ایجاد می‌کند. بنابراین زمانی که می‌خواهید از مزایای عاطفی یک دوست خوب بهره‌مند شوید، هدیه‌ متفکرانه ای به او بدهید.

2- خوشحال‌ کردن فرد

یکی از بهترین حس‌های دنیا نگاه کردن به چهره شاد و هیجان زده همسر یا دوستتان هنگام دریافت و باز کردن جعبه هدیه‌ با کادوپیچی زیبای آن است. هدیه دادن باعث ترشح هورمون‌های «احساس خوب» مانند اندورفین، سروتونین در مغز می‌شود. جای تعجب نیست که افراد در روز تولدشان با سالگرد ازدواج احساس خوبی دارند!

این موضوع به عنوان “سرخوشی حمایت‌کنندگان” در افرادی که داوطلب خیریه دادن به افراد دیگر هستند، رایج است. بنابراین دفعه بعد که می‌خواهید احساس خود را تقویت کنید، به دیگران هدیه خاص دهید ، کمک کنید یا حتی مهربانی کنید.

3- بالا رفتن اعتماد به نفس

هنگامی که ارتباطات محکم‌تری ایجاد می‌کنید ، اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی پیدا میکنید. تحقیقات نشان داده است کسانی که اغلب به طور داوطلبانه و به میل خود هدیه می‌دهند، نسبت به دیگر افراد اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری دارند. وقتی به دیگران هدیه می‌دهید، قطعا فوایدی از جمله احساس شادی و امنیت از طریق اعتماد به نفس به شما دست خواهد داد.مزیت هدیه دادن بیشتر به خود فرد برمیگردد تا هدیه گیرنده.

4- کاهش اضطراب

با ارایه یک هدیه خاص در شما حس شادی بوجود می‌آید که به نوبه خود باعث می‌شود کمتر احساس استرس و اضطراب کنید. بین سلامت جسمانی و روانی ارتباط قوی و غیرقابل انکاری وجود دارد. تحقیقات ثابت می‌کند که هدیه دادن، استرس و فشار خون را کاهش می‌دهد. بنابراین هدیه دادن شما را خوشحال‌تر، اعتماد به نفس‌‌تان را بیشتر و به مراتب اضطرابتان را کمتر می‌کند.

5- قدردانی در فرد

هدیه خاص

افرادی که هدیه را دریافت می‌کنند احساس قدردانی بیشتری دارند، آیا می‌دانستید که هدیه دهنده نیز می‌تواند این احساس را داشته باشد؟ هدیه دادن یک روش معمولی برای واکنش مثبت هدیه گیرنده نیز همین احساس قدردانی را برمی‌انگیزد. مطالعات نشان داده‌اند که ابراز قدردانی احساسات مثبت را تقویت می‌کند، سلامتی را بهبود می‌بخشد و به طور کلی به شادی بیشتر هر دو کمک می‌کند.

6- کارمای خوب

چه به کارما اعتقاد داشته باشید چه نداشته باشید، وقتی می‌بخشید احتمال دریافت آن بیشتر است. مطالعات نشان داد هنگامی که به دیگران می‌بخشید، سخاوت شما معمولا توسط گیرنده هدیه به شما برمیگردد.

هنگامی که یک عمل فداکارانه مانند هدیه دادن را بدون هیچ چشم داشتی انجام می‌دهید، کارمای خوب (یا هر چیزی که می‌خواهید آن را نام ببرید) را برای خود به ارمغان می‌آورید. جهان هستی گاهی اوقات بسیار مرموز است.

7- هدیه دادن باعث طول عمر

بله، درست خواندید، بخشش در واقع باعث می‌شود عمر طولانی‌تری داشته باشید. چرا که استرس و فشار خون بالا با انواع مشکلات سلامتی همراه است. از آنجایی که بخشش با کاهش سطح استرس و فشار خون مرتبط است، انتظار می‌رود افرادی که هدیه می‌دهند، طول عمر بالاتری داشته باشند.

8- هدیه دادن باعث افزایش عشق می شود

وقتی به یک نفر هدیه برای سالگرد ازدواج می‌دهید، این انگیزه در فرد بوجود می‌آید که همین کار را با یک کادو دیگر برای شما انجام دهد. هر از گاهی هم سعی کنید به یک دوست قدیمی، همسایه یا فردی که مدت زیادی است با او صحبت نکرده‌اید کادو خاص بدهید تا بتوانید به او انگیزه دهید که همین کار را برای دیگران انجام دهد.

وقتی عمل محبت آمیزی انجام می‌دهید در حقیقت به گسترش عشق کمک کردید و دیگران را تشویق می‌کنید که به هر دلیل ساده‌ و کوچکی در مسیر عشق قدم بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *