وبلاگ

چرا فلاسک استیل، چای و نوشیدنی شما را گرم (یا سرد) نگه نمی دارد و سرد میکند؟

فلاسک ها معمولاً برای سرد یا گرم نگه داشتن نوشیدنی ها برای مدت معینی طراحی می شوند، اما اثربخشی آنها می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی باشد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا فلاسک ممکن است چای و سایر نوشیدنی ها را گرم نگه ندارد.فلاسک های خلاء و استیل روشی مناسب برای گرم یا سرد نگه داشتن نوشیدنی ها برای ساعت ها هستند. با این حال، گاهی اوقات آنها کار خود را به درستی انجام نمی دهند و شاید انتظار ما از فلاسک بیشتر از این حد است. در این مقاله، برخی از دلایلی که فلاسک شما ممکن است نوشیدنی شما را گرم نگه ندارد را بررسی می‌کنیم و راه‌حل‌هایی برای رفع مشکل ارائه می‌کنیم و به دو موضوع مهم میپردازیم. چرا فلاسک استیل سرد میکند؟ و راه های شناسایی و انتخاب یک فلاسک مناسب را بررسی میکنیم تا یک بار برای همیشه یک فلاسک خوب داشته باشید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با عایق فلاسک خلا

قبل از اینکه به دلایلی بپردازیم که چرا فلاسک خلاء شما آنطور که باید کار نمی کند، مهم است که بدانیم چگونه کار می کند. فلاسک خلاء دارای ساختاری دو جداره با لایه خلاء بین دیوارها است. این لایه خلاء از انتقال حرارت توسط رسانش یا همرفت جلوگیری می کند و دمای مایع داخل فلاسک را برای چندین ساعت ثابت نگه می دارد.

blank

دلایلی که فلاسک نوشیدنی شما را گرم یا سرد نگه نمی دارد یا به عبارتی دیگر چرا فلاسک استیل چای، سرد میکند؟

فلاسک استیل با کیفیت پایین و عایق ضعیف

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود فلاسک خلاء نوشیدنی شما را سرد یا گرم نگه ندارد، بی کیفیت بودن مواد اولیه فلاسک، عایق نامناسب و کیفیت پایین استیل استفاده شده در آن است. فلاسک های ارزان قیمت ممکن است سطح عایق مشابه فلاسک های با کیفیت بالا را نداشته باشند. همیشه روی یک فلاسک استیل با کیفیت خوب از یک برند معتبر سرمایه گذاری کنید. بهتر است استیل استفاده شده در فلاسک استیل 304 و استیل 316 باشد.

پیش گرم کردن یا پیش سرد کردن نامناسب باعث می شود فلاسک استیل چای سرد کند.

فلاسک های خلاء زمانی بهترین عملکرد را دارند که قبل از استفاده از قبل گرم شده یا از قبل سرد شده باشند. پیش گرم کردن شامل پر کردن فلاسک با آب داغ و اجازه دادن به آن برای چند دقیقه قبل از تخلیه و اضافه کردن نوشیدنی داغ است. پیش سرد کردن شامل پر کردن فلاسک با آب سرد و اجازه دادن به آن برای چند دقیقه قبل از خالی کردن آن و اضافه کردن نوشیدنی سرد است. عدم پیش گرم کردن یا سرد کردن فلاسک می تواند منجر به حفظ دمای ضعیف شود.

مهر و موم (واشر) فرسوده یا آسیب دیده

مهر و موم روی فلاسک خلاء شما نقش مهمی در جلوگیری از انتقال حرارت دارد. اگر مهر و موم فرسوده یا آسیب دیده باشد، هوا می تواند به لایه خلاء نفوذ کند و کارایی آن را کاهش دهد. به طور مرتب مهر و موم را چک کنید و در صورت مشاهده هر گونه علائم سایش یا آسیب آن را تعویض کنید.

blank

سطح پر کردن نادرست باعث می شود فلاسک استیل چای زود سرد کند.

یکی دیگر از اشتباهات رایج که می تواند بر عملکرد فلاسک خلاء شما تأثیر بگذارد پر کردن نادرست آن است. پر کردن بیش از حد فلاسک می تواند باعث ایجاد فشار و انتقال حرارت شود. پر کردن کم یا زیاد فلاسک می‌تواند منجر به ایجاد حفره‌های هوا شود و کارایی لایه خلاء را کاهش دهد. همیشه فلاسک را تا حد توصیه شده توسط سازنده پر کنید.

قرار گرفتن در معرض گرما یا سرمای خارجی باعث می شود فلاسک استیل چای زود سرد کند.

فلاسک های خلاء با جلوگیری از انتقال حرارت بین محتویات فلاسک و محیط خارجی کار می کنند.قرار دادن فلاسک در محیط سرد یا زیر نور مستقیم خورشید می تواند بر توانایی آن در حفظ دمای مورد نظر تأثیر بگذارد.گرما یا سرمای خارجی می تواند عایق فلاسک را به خطر بیندازد و منجر به حفظ دمای ضعیف شود. فلاسک وکیوم خود را دور از نور مستقیم خورشید و هوای خیلی سرد نگه دارید.پیشنهاد می شود در داخل کیف و کوله پشتی حمل شود.

چه فلاسکی خوب است و در انتخاب یک فلاسک خوب چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

بطور واضح باید فلاسکی خریداری شود که از قبل نگهداری دمای آن فلاسک مشخص باشد. صرفا انتخاب یک برند خوب دلیلی بر نگهداری خوب و مورد قبول یک فلاسک خوب نیست. فلاسک هایی که قبل از فروش توسط فروشنده تست شده باشند، روش تست هم باید به نوعی باشد که حتما حالت واقعی استفاده از فلاسک را تداعی کند. به عنوان مثال در 6 ساعت اگر به طور متوسط 4 بار از نوشیدنی استفاده می شود، در فاصله زمانی 1.5 ساعت، دمای آن اندازه گیری شود. با دانستن این موضوع که یک فلاسک بعد از 1.5 ساعت، بعد از 3 ساعت، بعد از 4.5 ساعت و بعد از 6 ساعت چه دمایی را ارایه می دهد میتواند بهترین حالت انتخاب و خرید یک فلاسک استیل باشد.

در صورتی که میخواهید از نگهداری و تست دمای فلاسک های مختلف اطلاعات داشته باشید و یک بار برای همیشه فلاسک مناسب خود را انتخاب کنید پیشنهاد میکنیم روی لینک زیر کلیک کنید.

blank

علت داغ شدن بدنه فلاسک استیل چیست؟

بدنه فلاسک خوب و باکیفیت بعلت داشتن عایق خلا بین دیواره، نباید داغ شود. در صورتی که بدنه فلاسک استیل داغ می شود نشان دهنده بی کیفیت بودن عایق آن فلاسک است. عایق خوب نه دمای گرم و نه دمای سرد را منتقل نمی کند.در صورتی که فلاسک ضربه دیده باشد یا کیفیت خوبی نداشته باشد، ممکن است عایق دو جداره فلاسک از بین رود و این یکی از عواملی است که باعث سرد شدن چای در فلاسک استیل باشد.

چگونه فلاسک استیل خود را تعمیر کنیم؟

تعمیر فلاسک استیل

اگر علت مشکل فلاسک خلاء خود را شناسایی کرده اید، در اینجا چند راه حل برای رفع آن وجود دارد. البته بهترین راه تعویض فلاسک است.

مرحله 1: مشکل را شناسایی کنید

قبل از شروع تعمیر فلاسک خلاء، ضروری است که مشکلی را که باعث از بین رفتن احتباس گرما شده است، شناسایی کنید. مشکلات رایج عبارتند از: آب بندی آسیب دیده یا فرسوده، فلاسک شکسته یا ترک خورده یا درپوش معیوب. هنگامی که مشکل را شناسایی کردید، می توانید به مراحل مناسب برای رفع آن بروید.

مرحله 2: تعمیر مهر و موم آسیب دیده

اگر فلاسک خلاء شما دارای مهر و موم آسیب دیده یا فرسوده است، به احتمال زیاد هوا وارد فلاسک شده و باعث از بین رفتن احتباس گرما می شود. برای رفع این مشکل، باید مهر و موم را تعویض کنید. با برداشتن مهر و موم قدیمی و تمیز کردن لبه فلاسک برای اطمینان از مهر و موم محکم شروع کنید. سپس مهر و موم جدید را در شیار لبه فلاسک فرو کنید و آن را محکم فشار دهید تا در جای خود محکم شود.

میتوانید بهترین برندهای فلاسک تست شده را از سایت تزگیفت مشاهده کنید. یک بار برای همیشه فلاسک خوب بخرید.

مرحله 3: تعمیر فلاسک شکسته یا ترک خورده

اگر فلاسک شما دارای ترک یا سوراخ است، قبل از استفاده مجدد، تعمیر آن ضروری است. با تمیز کردن اطراف ترک یا سوراخ با یک پارچه مرطوب شروع کنید و سپس آن را کاملا خشک کنید. سپس مقدار کمی اپوکسی یا چسبی مشابه را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و با کاردک یا ابزاری مشابه آن را صاف کنید. قبل از استفاده مجدد از فلاسک، اجازه دهید چسب کاملا خشک شود.

مرحله 4: تعویض کلاهک معیوب

اگر درپوش فلاسک خلاء شما به درستی کار نمی کند، احتمالاً مهر و موم محکمی ایجاد نمی کند، که می تواند باعث از بین رفتن احتباس گرما شود. برای رفع این مشکل، باید درپوش را تعویض کنید. با برداشتن درپوش قدیمی و تمیز کردن نخ های روی فلاسک شروع کنید تا از مهر و موم مناسب اطمینان حاصل کنید. سپس، درپوش جدید را محکم ببندید و مطمئن شوید که محکم و محکم است.

مرحله 5: فلاسک خلاء خود را آزمایش کنید

هنگامی که مشکل فلاسک خلاء خود را برطرف کردید، ضروری است که آن را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند. با پر کردن فلاسک با آب داغ شروع کنید و بگذارید چند ساعت بماند. سپس دمای آب را بررسی کنید تا مطمئن شوید هنوز گرم است. اگر آب به میزان قابل توجهی سرد شده است، ممکن است لازم باشد فرآیند تثبیت را تکرار کنید یا به فکر خرید فلاسک خلاء جدید باشید.

دیدگاهی در مورد “چرا فلاسک استیل، چای و نوشیدنی شما را گرم (یا سرد) نگه نمی دارد و سرد میکند؟

  1. فرشاد گفت:

    الان چی شد؟ برای استفاده بستنی بمدت مثلا ده ساعت بستنی آب نشه چ فلاکسی خوبه

    1. مدیر فروشگاه گفت:

      سلام و عرض ادب. از دوتا برند جیاکانگ (جی کی – jk) و پینکا (pinkah) میتونید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *