وبلاگ

6 خاصیت شگفت انگیز نوشیدن قهوه در محل کار

قهوه یک نوشیدنی محبوب است که مردم در سراسر جهان هر روز آن را می نوشند. بسیاری از شرکت‌ها انتخاب می‌کنند که برای کارمندان خود قهوه به عنوان یک مزیت در محل کار فراهم کنند. طبق نظرسنجی انجمن ملی قهوه که در ژانویه 2020 انجام شد، 63 درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی گفتند که یک ایستگاه قهوه در محل کار دارند. در اینجا نگاهی دقیق‌تر به شش تأثیر مثبت قهوه بر محل کار داریم. نوشیدن قهوه در ماگ های سرامیکی قهوه لذت آن را چندین برابر می کند.یک ماگ سرامیکی زیبا که 60 درصد مردم وابستگی خاصی به لیوان های خود دارند.

افزایش بهره وری با نوشیدن قهوه

قهوه به عنوان یک افزایش دهنده بهره وری شناخته شده است. ارتباط علمی بین قهوه و بهره وری در محل کار وجود دارد. به عنوان مثال، می تواند:

  •  به شما کمک می کند روی کارهایی که در دست دارید تمرکز بهتری داشته باشید و هوشیار بمانید.
  • جنبه خلاقیت خود را آشکار کنید.
  • به شما کمک می کند اطلاعات و وظایف جدید را سریعتر یاد بگیرید.

برای کارفرمایان : قهوه به کاهش احتمال اشتباه کارکنان ناشی از خستگی کمک می کند.

برای کارمندان: قهوه به فرد انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزمره میدهد.

مناسب برای بهبود روحیه

داشتن قهوه در محل کار ممکن است روحیه کارکنان را بهبود ببخشد. کارمندان می توانند مشتاقانه منتظر لذت بردن از فنجان قهوه روزانه خود با همکاران در زمان استراحت یا قبل از شروع کار باشند.

محل نوشیدن قهوه ، مکانی عالی برای کارمندان برای صحبت کردن با یکدیگر فراهم می کند. این یک تغییر با طراوت در محیط معمولی اکثر دفاتر است.

برای کارفرمایان و مشاغل آنها، افزایش روحیه به معنای افزایش بهره وری است. علاوه بر این، به این معنی است که کارکنان در محل کار راحت‌تر هستند، که منجر به خوشحالی و تلاش بیشتر آنها می‌شود.

فرهنگ و اجتماعی شدن محل کار را تسهیل می کند

قهوه به تسهیل ارتباط بین کارمندان کمک می کند. بنابراین، داشتن یک فضای جمعی که در آن کارکنان می توانند ایده ها را به اشتراک بگذارند و تعامل داشته باشند، برای فرهنگ محل کار بسیار مهم است.

یک کارمند معمولی به طور متوسط 20 فنجان قهوه در هفته می نوشد. وقت استراحت به کارکنان  این فرصت را می دهد که با یکدیگر ارتباط  برقرار کنند و موانع اجتماعی را که در غیر این صورت ممکن بود وجود داشته باشند، می شکند. این می تواند به ویژه برای کارمندان جدیدی که به دنبال راهی برای شکستن یخ با همکاران خود هستند مفید باشد.

به عنوان یک کارفرما ، می خواهید کارکنانتان در کنار یکدیگر احساس راحتی کنند. به این ترتیب، آنها می توانند بهتر با هم کار کنند و به رشد شرکت کمک کنند. قهوه باعث ایجاد احساس با هم بودن در محل کار می شود که هم به نفع کارمندان شما و هم برای شرکت است. فرهنگ محیط کار شاد و ارتباطی نشانه یک مکان عالی برای کار است.

راندمان را افزایش می دهد

قهوه می تواند به افزایش کارایی کارمندان در محل کار کمک کند. به کارمندان این امکان را می دهد که روز خود را با صدای بلند شروع کنند نه اینکه احساس گیجی یا خستگی کنند. در واقع، طبق یک مطالعه، 43 درصد از مصرف کنندگان قهوه ادعا می کنند که قهوه به حفظ بهره وری در محل کار کمک می کند.

قهوه به کارمندان کمک می‌کند تا انرژی خود را حفظ کنند و روی کارهایی که در دست دارند تمرکز کنند، بدون اینکه مجبور باشند برای استراحت از میز خود دور شوند. به این ترتیب، آنها می توانند با عدم استراحت طولانی که ممکن است باعث از دست دادن تمرکز یا انگیزه آنها شود، در زمان خود صرفه جویی کنند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که مصرف کافین با بهبود توجه و عملکرد مرتبط است. بنابراین، نیروی کار مولدتر و کارآمدتر برای مشاغل.

قهوه در محل کار همکاری را تقویت می کند

جنبه اشتراکی یک منطقه قهوه در محل کار می تواند به افراد کمک کند تا بیشتر با همکاران و محیط کار خود ارتباط برقرار کنند. همچنین به ترویج ارتباط در دفتر بین همکاران کمک می کند تا فقط بین مدیران یا کارفرمایان.

برای کارفرمایان، داشتن فضایی برای کارمندان برای اجتماعی شدن و همکاری با ایجاد یک محیط و جامعه باز، به نفع فرهنگ محل کار است. این به ایجاد وحدت بین بخش ها کمک می کند و تضمین می کند که همه با ابتکارات شرکت همراه هستند.

یادگیری را تحریک می کند

قهوه می تواند به تحریک یادگیری کمک کند. دلیل آن این است که کافئین حافظه را تقویت می کند و باعث می شود کارمندان به راحتی اطلاعات یا رویدادهای کلیدی را در حین کار به خاطر بسپارند.

برای کارفرمایان، این بدان معناست که کارمندان شما مطالبی را که در جلسات تیم صحبت می‌کنید بهتر جذب می‌کنند و ایده‌های مهم را در بخش‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند.

نکاتی برای تهیه قهوه در محل کار

قهوه بخش مهمی از فرهنگ محیط کار است، بنابراین لازم است به نحوه اجرای آن در محیط کار خود توجه کنید. در اینجا چند نکته برای تهیه قهوه در دفتر شما آورده شده است

  • برای دفتر یک سیستم قهوه تهیه کنید که همه کارمندان بتوانند از آن استفاده کنند. این به آنها امکان می دهد به راحتی به قهوه ای که ارائه می کنید دسترسی داشته باشند.
  • سرمایه گذاری در مطبوعات فرانسوی برای دفتر را در نظر بگیرید. می تواند مقرون به صرفه تر از سایر قهوه سازها باشد و در تولید طعم های غنی که برای زمانی که در دفتر هستید عالی است، بهتر است.
  • به کارکنان خود لیوان و فنجان برای قهوه یا چای بدهید. ارائه این موارد نشان می دهد که شرکت به فکر کارکنان است. حتماً لیوان ها و فنجان های قهوه و چای بادوام تهیه کنید تا از ماندگاری طولانی مدت آنها اطمینان حاصل کنید.
  • انواع قهوه برای کارمندان خود تهیه کنید. به این ترتیب از نوشیدن هر روز یک قهوه خسته نمی شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما جایی برای نوشیدن فنجان قهوه خود دور از میز خود دارند. یا جایی در دفتر پیدا کنید یا در خارج از محل کار خود فضایی ایجاد کنید تا در صورت نیاز به استراحت برای چای/قهوه بروند.
  • اگر نمی توانید در محل کار یک قسمت قهوه بخورید، کارگران را تشویق کنید که در خانه قهوه دم کنند. یک قدم جلوتر بروید و راهنمای درست کردن قهوه باورنکردنی در خانه را در آن قرار دهید تا فرصت را از دست ندهند.
  • تهیه قهوه با کیفیت بالا و سایر نوشیدنی هایی که کارمندان از آن لذت می برند، مانند چای یا شکلات داغ را در نظر بگیرید. به این ترتیب آنها مجبور نخواهند شد با رفتن به کافی شاپ جبران کنند.
  • ببینید آیا می توانید با همکاری با کافی شاپ مجاور تخفیف دریافت کنید. اگر کارمندان نتوانند برای یک قهوه سریع به خانه بروند از حمایت شما قدردانی خواهند کرد.
  • داشتن یک فضای اداری که در آن کارمندان می توانند بروند و قهوه مورد علاقه خود را بنوشند، مزایای زیادی دارد. اگر این کار را انجام نداده اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که این نوشیدنی را در پیشنهادات محل کار خود بگنجانید

نوشیدن قهوه می تواند فواید زیر را نیز داشته باشد

نوشیدن قهوه به میزان معقول و با رعایت سلامتی، می‌تواند برخی از فواید زیر را داشته باشد:

  • افزایش قدرت تمرکز: مصرف قهوه می‌تواند باعث افزایش قدرت تمرکز و توانایی هوشی فرد شود.
  • افزایش انرژی: قهوه می‌تواند با افزایش سطح قند خون، به عنوان یک منبع انرژی برای بدن عمل کند.
  • افزایش تحرک روده: مصرف قهوه می‌تواند باعث تحریک روده شود و به هضم غذا کمک کند.
  • کاهش خطر بیماری‌های قلبی: برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف معتدل قهوه می‌تواند باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی شود.
  • کاهش خطر بیماری‌های مزمن: مصرف قهوه باعث کاهش خطر بروز برخی بیماری‌های مزمن مانند بیماری پارکینسون، دیابت نوع ۲ و بعضی از نوع‌های سرطان می‌شود.
  • افزایش روحیه و کاهش افسردگی: مصرف معتدل قهوه می‌تواند باعث افزایش روحیه فرد شود و کمک به کاهش افسردگی کند.

همچنین باید توجه داشت که برای بهره‌گیری از فواید قهوه و کاهش احتمال ایجاد اثرات غیرمطلوب، مصرف معقول و محدود قهوه به صورت روزانه توصیه می‌شود. همچنین، افرادی که به علت بیماری یا حساسیت به کافئین، نباید قهوه مصرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *