وبلاگ

راهنمای انتخاب فلاسک کوهنوردی و کمپینگ

اگر اهل زدن به دل کوه و طبیعت هستید و از نوشیدن چای و قهوه مورد علاقه تان در طبیعت لذت می برید، اگر در اهل کمپینگ باشید، ما راهنمای انتخاب فلاسک کوهنوردی و کمپینگ را برای شما با بررسی فلاسک هایی از برندهای مختلف برای موقعیت های مختلف شما آماده کرده ایم.داشتن یک فلاسک خوب و باکیفیت لذت کوهنوردی و کمپینگ را برای شما دوچندان می کند. اگر تابحال از فلاسک کوهنوردی باکیفیت و مناسب استفاده نکرده اید ما در تزگیفت نکات مهمی در انتخاب فلاسک کوهنوردی ارایه میکنیم که به شما کمک می کند مناسب ترین فلاسک و تراول ماگ کمپینگ را انتخاب کنید.

فلاسک مناسب کوهنوردی یا کمپینگ

اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهید این است که چقدر در کوه یا طبیعت خواهید بود؟آیا قصد آن را دارید که شب را بمانید؟ و به صورت حدودی به چند لیتر نوشیدنی نیاز دارید؟ آیا 1 لیتر کفایت میکند یا نیاز دارید که حجم بالاتری از نوشیدنی را ذخیره داشته باشید؟ آیا پیاده روی خواهید داشت؟ باید برای حمل و نقل و اندازه آن نیز فکر کنید.شاید یک نیم لیتری هم کار شما را راه بیندازد و شاید دو لیتر هم جواب مدت زمان و مقدار مورد استفاده شما را ندهد.یا اگر یک فلاسک برای چند نفر نیاز دارید پس داستان به گونه ای دیگر خواهد بود. پس باید به آن فکر کنید و جواب موارد زیر را با هم در این مقاله خواهیم دید تا بتوانید مناسب ترین فلاسک برای کوهنوردی و کمپینگ را انتخاب کنید.نکات بسیار مهمی که باید قبل از انتخاب فلاسک کوهنوردی یا کمپینگ دقت کنید:

  • مدت زمان اقامت و کمپینگ
  • حمل و نقل و اندازه فلاسک کوهنوردی
  • حجم فلاسک کوهنوردی
  • جنس بدنه و جنس داخل فلاسک کمپینگ
  • درپوش ضد نشت و استفاده راحت از آن
  • مدت زمان نگهداری فلاسک های کوهنوردی
  • شستشوی راحت فلاسک کمپینگ

حمل و نقل و اندازه فلاسک های کمپینگ و کوهنوردی

فلاسک های کوهنوردی و کمپینگ بر حسب میزان استفاده شما اندازه متفاوتی دارند.شما باید بر حس نیاز خود فلاسک مناسب خود را انتخاب کنید.بعضی افراد ترجیح میدهند فلاسک کوهنوردی که کوچک و وزن آن کمتر باشد به طوری که حداقل نیم لیتر گنجایش داشته باشد را انتخاب کنند و بعضی ها چون بحث حمل و نقل و وزن برایشان ملاک نیست و احتمالا با وسیله نقلیه مثل خودروهای آفرود یه وسیله شخصی حمل میکنند، موضوع وزن مطرح نیست.طبیعتا مناسب ترین فلاسک کوهنوردی بر اساس نظرسنجی و تجربیات کوهنوردان، فلاسک کوهنوردی یک لیتری است.گرچه این حجم بر اساس نیازهای هر شخص می تواند متفاوت باشد.

فلاسک کوهنوردی

حجم استاندارد فلاسک های کوهنوردی

به طور واضح بر اساس نظرسنجی های انجام شده بین کوهنوردان، به طور ضمنی اندازه یک لیتری مناسب ترین گزینه است.البته برخی از دوستان حرفه ای که سالهاست کوهنوردی انجام میدهند سبک بودن، مقاوم بودن و حمل آسان آن را به حجم بالای فلاسک ترجیح می دهند. فلاسک های بزرگ، ظرفیت بالاتر و نگهداری دمای بالاتری دارند و تنها مشکلی که دارند وزن بالای آن ها است.شاید بهترین گزینه برای یک روز کوهنوردی، فلاسکی است که هم نیاز نوشیدن شما را برطرف کند و هم وزن کمتر و مقاومت بالاتری داشته باشد. ما در تزگیفت اندازه های مختلف را برای شما فراهم آورده و تست کرده ایم تا بتوانیم یک راهنمای مرجع برای انتخاب فلاسک کوهنوردی فراهم آوریم.

جنس بدنه و جنس داخلی فلاسک های کمپینگ

بهترین جنس برای فلاسک های کوهنوردی، فلاسک های دو جداره با عایق خلا هستند که بدنه بیرونی فولادی و داخلی استیل داشته باشند تا ضربات احتمالی وارده بر آن آسیبی به فلاسک وارد نکند. استیل مناسب 304 برای محفظه داخلی فلاسک توصیه می شود.البته استیل 316 از کیفیت بالاتری هم نسبت به استیل 304 برخوردار است و BPA کمتری نسبت 304 آزاد می کند.جنس داخلی بعضی فلاسک ها از شیشه است.مقاومت شیشه از استیل پایینتر است ولی استفاده لذت بخش تری دارد.چون شیشه بو نمیگیرد.البته شاید کیفیت و مطلوبیت استفاده از فلاسک های کوهنوردی از جنس شیشه را با استیل 316 در یک تراز قرار داد و به طور کلی بهترین مورد استفاده از فلاسک هایی است که جنس بدنه داخلی از استیل 316 تولید شده است.ما در تزگیفت با بررسی و تست تمامی فلاسک ها در شرایط طبیعی، راهنمای جامع انتخاب فلاسک کوهنوردی را ارایه میکنیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین فلاسک را انتخاب کنید.

درپوش ضد نشت فلاسک کوهنوردی، استفاده راحت و ایمنی بالا

درپوش های ضد نشت و 360 درجه مهمترین توصیه ما به کوهنوردان است.حتما از فلاسک هایی که درپوش پیچی . 360 درجه دارند استفاده کنید.زیرا امنیت بیشتر و نگهداری دمای بالاتری را تجربه خواهید کرد.اگر فلاسک شما درب لیوانی هم داشته باشد که بتوانید از آن استفاده کنید، بهترین گزینه است.اگر فلاسک بزرگی در نظر دارید حتما دسته داشته باشد تا حمل و نقل آن راحت تر باشد. بعضی از فلاسک ها یک کیف برزنتی هم به همراه خود دارند تا هم از آسیب دیدگی جلوگیری کنند و هم حمل و نقل آن ها راحت تر باشد.

فلاسک کوهنوردی
فلاسک کوهنوردی

فلاسک های مناسب برای کوهنوردی و کمپینگ

فلاسک هایی با ظرفیت های مختلف، مشخصات و ویژگی های مناسب کوهنوردی بررسی شده تا بتوانید یک انتخاب مناسب و دقیق داشته باشید.

1- فلاسک کوهنوری برند JK – jiakang

فلاسک کوهنوردی JK یا بهتره بگیم فلاسک مناسب کمپینگ برند JK ، یک فلاسک فوق العاده مناسب برای اقامت، یکی از بهترین و باکیفیت ترین فلاسک ها است که با ظرفیت 3 و 4 لیتری نیازهای کامل یک تیم چند نفره را برطرف میکند. این فلاسک دو جداره با درب ضد نشت،ساخته شده از استیل 304 و مقاوم در برابر ضربه و قابلیت حمل آسان آن، این فلاسک را در زمره بهترین فلاسک های کوهنوردی قرار می دهد.نگهداری دمای گرم تا 60 ساعت و دمای سرد تا 72 ساعت و در دو ظرفیت 3 و 4 لیتری از ویژگی های خوب این فلاسک کمپینگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *