وبلاگ

احساس شادی را با هدیه دادن در خود تقویت کنید

احساس ناراحتی و نا امیدی دارید؟ با هدیه دادن این حس‌ها را از بین ببرید.

آیا به دنبال پیدا کردن راهی برای بدست آوردن حس خوب و شادی در خود هستید؟ خوشبختانه با کمی هزینه می‌توانید آن را بدست بیاورید. بله شما در واقع می‌توانید با خرج کردن خلق و خوی بهتری داشته باشید، اما یک نکته وجود دارد – چیزی که می‌خرید باید به شخص دیگری هدیه داده شود.از نظر علمی ثابت شده است که بخشش، شادی شخصی بیشتری نسبت به دریافت دارد. عمل هدیه دادن باعث آزاد شدن اندورفین و دوپامین در مغز شما می‌شود. این مواد شیمیایی طبیعی بخشی از سیستم پاداش بدن هستند و به طور خاص برای ایجاد احساس خوب طراحی شده‌اند. علاوه بر این، شادی بسیار مسری است. برای هر عمل تصادفی هدیه دادن، شما در واقع پیوندهای جمعی، روابط و مثبت اندیشی را تقویت و تشویق می‌کنید. در ادامه به چند دلیل برای خرید کادو و بدست آوردن حس شادی اشاره می‌کنیم.

احساس شادی با هدیه دادن

روشن کردن دوباره چراغ عشق‌ورزی و ایجاد شادی بیشتر با هدیه دادن

اگر رابطه شما در محل کار، با بچه‌ها و شریک‌ زندگی‌تان کمرنگ شده است، این شکاف فزاینده می‌تواند منجر به نارضایتی قریب الوقوع شود. اعمال تصادفی عشق‌ورزی در قالب هدیه دادن می‌تواند به عنوان اولین گام برای بازیابی عشق در یک ازدواج یا رابطه طولانی مدت باشد. چنین اعمال متفکرانه‌ای به عزیزتان، صمیمیت را تقویت می‌کند که منجر به افزایش عزت نفس برای هر دو طرف می‌شود. از آنجایی که یک فرد احساس می‌کند مورد قدردانی دیگری قرار می‌گیرد، مسئولیت ذاتی خود را برای جبران لطف نیز احساس می‌کند. به جای محدود کردن هدایا به روزهای خاص مانند ولنتاین، تولد و سالگرد ازدواج، بهتر است در طول سال هدایای کوچکی را انتخاب کنید تا بتوانید همیشه عزیز خود را شگفت‌زده کنید. حتی چیزی به سادگی تهیه یک شام با نور شمع بعد از یک روز پر استرس می‌تواند پیوند شما را به عنوان یک زوج تقویت کند.میتوانید یک هدیه عاشقانه کوچک به همسرتان هدیه دهید و احساس شادی با هدیه دادن را برای خود و عزیزانتان به ارمغان آورید.نقش هدیه عاشقانه در روابط عاشقانه بسیار حایز اهمیت است.

احساس شادی با هدیه دادن

دوستان خود را به دلایل بیهوده کنار نگذارید

دفعه بعد که دوستی به خانه‌ای نو اسباب‌کشی کرد، صاحب فرزند جدیدی شد، حیوان خانگی را به فرزندخواندگی گرفت یا یک رابطه جدید را شروع کرد، او را از فیلد خبری خود مسدود نکنید. در عوض با ارسال هدیه در جشن او شرکت کنید. در واقع با چنین کاری خود را خوشحال‌تر خواهید دید. شادی با دیگران فرصتی را ایجاد می‌کند تا اوقات خوبی را که برای جشن گرفتن به دست می‌آورید، چند برابر کنید. با استفاده از هر فرصتی برای تبریک صمیمانه موفقیت دیگران، فضایی را برای آنها ایجاد می‌کنید تا موفقیت‌های شما را نیز جشن بگیرند. اجازه ندهید حسادت پل‌های اجتماعی شما را خراب کند. با یک نگرش حمایتی، شبکه‌ای از دوستی‌های وفادار ایجاد می‌کنید، بنابراین پتانسیل شادی را در خود افزایش می‌دهید.

احساس شادی با هدیه دادن

به افراد نیازمند کمک کنید تا احساس شادی کنید

از بهانه آوردن در کمک به نیازمندان دست بردارید – چرا که شادی شما به آن بستگی دارد. بر اساس گزارش‌های دانشگاه بریگام یانگ، افرادی که به امور خیریه کمک می‌کنند، 43 درصد بیشتر از افرادی که کمک نمی‌کنند، احساس خوشحالی دارند. به‌علاوه، افرادی که می‌بخشند، میزان افسردگی کمتری و میزان شادی بالاتری را گزارش می‌دهند. چیزی که محققان به آن «احساس سرخوشی در کمک کردن» می‌گویند، حتی با کوچکترین مهربانی به وجود می‌آید. لازم نیست برای کمک به افراد نیازمند، ثروتمند باشید. تنها اهدای زمان یا خدمات خود، پاداش‌های مشابهی را به همراه دارد.

با هدیه دادن به خود احساس شادی را در وجود خود تقویت کنید

اکنون که شادی را در میان دوستان، خانواده و کسانی که نیازمند آن هستند پخش کرده‌اید، بد نیست یک هدیه متفکرانه به خود بدهید. یک هدیه ارزشمندی که شما علاقه خاصی به آنها دارید می‌تواند منجر به شادی‌تان شود. یک هدیه با دقت انتخاب شده برای خود، اگر تجربه‌ای استثنایی و به یاد ماندنی ایجاد کند، می‌تواند احساس شادی و خوشبختی را در شما افزایش دهد. برای مثال، اگر شما دوستدار شیرینی‌جات هستید، انتخاب یک جعبه شکلات خوب، احساس و تجربه‌ای را به شما می‌دهد که چیزی بیشتر از خود آن شکلات است.در واقع به خود هدیه دهید. رواشناسی هدیه دادن ثابت کرده است که هدیه دادن در واقع هدیه به خود است و قبل از هر چیزی، اثرات آن به خود ما بر میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *