وبلاگ

ماگ‌ها از چه موادی ساخته می شوند؟

بیدار شدن از خواب همراه یک فنجان قهوه داغ، روز شما را خواهد ساخت. به همین دلیل، تقریباً همه ما یک کابینت پر از ماگ های سرامیکی در خانه خود داریم.آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که ماگ‌ها از چه موادی ساخته می شوند؟و کدامیک برای استفاده روزمره ما، برای نوشیدن قهوه یا چای بهترین هستند؟همه ممکن است ماگ های چاپ شده با عکس‌های خانوادگی، یا لیوان‌های قهوه خنده‌دار با جملاتی مانند «I Woke Up Like This» در کابینت خود داشته باشیم. پس برای خود یک قهوه بریزید و برای اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند درست شدن ماگ‌ها و مواد اولیه آنها، آماده شوید.

ماگ‌ها از چه موادی ساخته می شوند وکدامیک بهتر است؟

شاید برای شما هم سوال باشد که ماگ ها از چه موادی ساخته می شوند. و کدامیک برای استفاده روزمره، مهمانی یا هدیه دادن بهترین است.ماگ‌ها معمولاً از سرامیک ساخته می‌شوند، زیرا ماده‌ای بادوام است که در تماس با کاکائو، چای، قهوه آسیب نمی‌بیند. از فلز، شیشه‌ و مس نیز برای ساخت ماگ استفاده می‌شود، اما معمولاً برای نوشیدنی‌های سرد طراحی شده‌اند.برای تهیه ماگ‌ها می‌توان از مواد زیر استفاده کرد:

  • سرامیک و سفال
  • ظروف چینی
  • پلاستیک
  • شیشه
  • فلز مس
  • فولاد ضد زنگ (استیل)

ماگ های ساخته شده از سرامیک

آیا تا به حال در کلاس‌های سفالگری یا سرامیک سازی شرکت کرده‌اید؟ اگر چنین است، احتمالاً با سرامیک آشنا هستید. سرامیک‌ها از یک ماده معدنی (معمولاً خاک رس) قالب گیری می‌شوند و در یک کوره غول پیکر پخته می‌شوند تا مواد سخت شوند. در پایان این فرآیند، مواد به اندازه‌ای مستحکم هستند که می‌توانند به عنوان ظروف آشپزخانه مانند کاسه، بشقاب و البته لیوان استفاده شوند.ماگ های سرامیکی دست ساز نمونه هایی بسیار زیبا هستند که میتوان برای هدیه دادن از آن ها استفاده کرد.ماگ سرامیکی دست ساز با نقاشی و طرح های زیبا، هنر و جلوه ای زیبا به آن میبخشد.تحقیقات ثابت کرده است که طعم قهوه در ماگ های سرامیکی بهترین است. نمونه ای از ماگ های سرامیکی را در زیر مشاهده کنید.

ماگ ساخته شده از چینی

وقتی از لیوان چینی استفاده می‌کنید، احساس می‌کنید که در حال نوشیدن چای با ملکه انگلیس هستید.ظروف چینی نوعی سرامیک شکننده است که اغلب برای اسپرسوها و سایر نوشیدنی‌های کوچک و کافئین‌دار استفاده می‌شود.البته در مهمانی های مجلل بیشتر از ظروف چینی استفاده می شود که برای استفاده روزمره مناسب نیستند.

ماگ پلاستیکی

استفاده از لیوان‌های پلاستیکی برای نوشیدنی‌های گرم ایده خوبی نیست زیرا مواد ذوب می‌شوند. با این حال، این نوع لیوان برای نگهداری میوه، سایر تنقلات و همچنین نوشیدنی‌های سرد مانند آب میوه، لیموناد و نوشابه عالی است.نوشیدنی های گرم به هیچ وجه توصیه نمیشود.چون بوی پلاستیک طعم چای یا قهوه شما را از بین می برد.

ماگ شیشه ای و پیرکس

لیوان‌های شیشه‌ای شبیه پلاستیک هستند زیرا فقط باید برای غذاها و نوشیدنی‌های سرد مانند دلسترها و آب استفاده شوند. با این حال، برخلاف پلاستیک، شیشه دوام بیشتری دارد و در طول زمان دوام خود را از دست نمی‌دهند.البته ماگ های شیشه ای از جنس پیرکس که جدیدا روانه بازار شده اند روی شعله مستقیم گاز قرار میگیرند و می توان برای دمنوش های گیاهی هم از آنها استفاده کرد.نمونه های ماگ های پیرکس را در زیر مشاهده می کنید.

ماگ های مسی

اگر هوس یک نوشیدنی خنک را دارید، لیوان های مسی نوشیدنی مناسب شما هستند! این فنجان‌ها نوشیدنی‌ها را خنک نگه می‌دارند، به همین دلیل است که اغلب برای نگهداری کوکتل‌های مورد علاقه شما استفاده می‌شوند.

ماگ های استیل

استیل که معمولا برای لیوان‌های مسافرتی استفاده می شود، یک عایق شگفت انگیز است. این یک ماده عالی برای استفاده لیوان‌های قهوه است زیرا می‌تواند نوشیدنی های گرم و سرد را در خود جای دهد.ماگ های مسافرتی یا تراول ماگ ها گزینه های بسیار مناسبی برای استفاده در ماشین یا در مسافرت هستند.

سرامیک رایج ترین ماده برای ساخت ماگ است، اما انواع دیگر لیوان ها نیز مزایا و معایب خود را دارند. ارزش این را دارد که حداقل یکی از هر کدام را در آشپزخانه خود در خانه داشته باشید، به خصوص اگر قهوه و نوشیدنی‌های گرم و سرد را دوست دارید!

مقایسه ماگ های ساخته شده از چینی با ماگ های سرامیکی؟ کدامیک بهتر است؟

لیوان‌های سرامیکی برای استفاده روزمره بهتر هستند، در حالی که لیوان های چینی را باید برای مناسبت‌های رسمی استفاده کنید. در هر صورت، هر دو نوع لیوان ارزش داشتن در آشپزخانه خود را دارند!

  • ظروف چینی، دیواره‌های نازک تری دارد و بسیار شکننده تر از سرامیک هستند.
  • شما می توانید انتظار داشته باشید که ماگ سرامیکی، قهوه را برای مدت طولانی تری گرم نگه دارد.
  • معمولا ماگ های چینی گران تر از ماگ سرامیکی هستند.
  • توصیه می شود لیوان های چینی را با دست بشویید، در حالی که بیشتر لیوان های سرامیکی می‌توانند در ماشین ظرفشویی قرار گیرند.
  • لیوان‌های سرامیکی قهوه بیشتری در خود جای می‌دهند، زیرا معمولاً بزرگ‌تر از لیوان‌های چینی هستند.

وقتی صحبت از نوشیدن قهوه در صبح با صبحانه می‌شود، بهتر است از سرامیک استفاده کنید! از سوی دیگر، ظروف چینی نوعی سرامیک است که احتمالاً به دفعات از آن استفاده نخواهید کرد. این لیوان‌ها به دلیل گرانتر و شکننده‌تر بودن، برای مناسبت‌های خاص مناسب‌ترند.جدا از اینکه ماگ‌ها از چه موادی ساخته می شوند ، 60 درصد آدم ها رابطه عاطفی با ماگ های خود دارند و شاید ماگ بتواند یک هدیه مناسب برای عزیزانتان باشد.یک هدیه کاربردی و مناسب که همیشه از آن استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *