وبلاگ

اتفاقاتی که هنگام دریافت هدیه در بدن و مغز رخ می دهد

فرقی نمی‌کند که هدیه می‌دهید یا می‌گیریدمغز انسان عاشق وسایل تزئین شده و کادو پیچ شده است.اگر در حال انتخاب و خرید کادو هستید، ناحیه‌های مربوط به هوش، حافظه و احساسات در مغز شما مشغول شناسایی خرید هدیه مناسب برای آن شخص خاص هستند. خرید کادو شما را هیجان زده و مشتاق کند. تاثیر دریافت هدیه در بدن و مغز و نگاهی کنجکاوانه به یک هدیه بسته بندی شده، می‌تواند مرکز پاداش در مغز انسان را فعال کند و انتقال دهنده عصبی،هورمون حس خوب دوپامین را آزاد نماید.چه هدیه برای قرار اول باشد یا هدیه تولد، مرکز پاداش در مغز دوپامین را ترشح کند.

ترشح دو هرمون دوپامین و سروتونین هنگام دریافت هدیه در بدن
ترشح دو هرمون دوپامین و سروتونین هنگام دریافت هدیه در بدن

ترشح اکسی توسین هنگام دریافت کادو

اگر هدیه می‌دهید یا دریافت می‌کنید، تاثیر دریافت هدیه در بدن و مغز بر مراکز استدلال و احساسات مغز شما اکسی توسین، یا به اصطلاح ماده شیمیایی عشق یا پیوند را ترشح می کند. معمولا زن‌ها نسبت به مردها بیشتر به این احساس دست پیدا می کنند. این به نوبه خود باعث ترشح سروتونین- کاهش دهنده استرس- می‌شود. وقتی صحبت از یک هدیه بزرگ یا یک سورپرایز بزرگ باشد، همه چیز می‌تواند حتی چند برابر شود.اتفاقاتی که هنگام دریافت هدیه در بدن و مغز رخ می دهد مغز سیگنال‌های برانگیختگی را منتشر می‌کند، که نبض شما را افزایش می‌دهد، ماهیچه‌های شما را منقبض می‌کند و مردمک‌های شما را گشاد می‌کند. و بله، مقدار زیادی از آن اکسی توسین نیز ترشح می‌شود.

اگر هدیه‌ای که باز می‌کنید، پسند شما نبود و دلسردتان کرد، ناحیه‌ای از مغزتان که با ناامیدی سروکار دارد روشن می‌شود. با اکسی توسین کم یا بدون آن، ممکن است احساس کنید از لحاظ عاطفی از فرد هدیه دهنده فاصله گرفته‌اید. حتی یک مطالعه نشان داد که پس از رد و بدل کردن هدیه ناخوشایند، صمیمیت بین افراد کمتر می شود.

پس از دریافت هدیه چه اتفاقاتی در بدن و مغز رخ می دهد

تشکر کردن از ته دل می‌تواند خوش بینی و سلامتی کلی را برای هر دو طرف به ارمغان آورد. همچنین تنها یک قدردانی کوچک می‌تواند به رابطه شما در آینده کمک کند. خرید کادو می‌تواند هورمون‌های شادی بیشتری را تحریک کند که ممکن است هدیه دهنده را تا سه ماه شاد نگه دارد. در مقابل، شادی دریافت‌کننده معمولاً تنها چند هفته تا یک ماه طول می‌کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *