وبلاگ

نکات مهم شستن تراول ماگ

اگر شما هم مثل من در شستن تراول ماگ، به اندازه یک شستشوی سریع بسنده میکنید، به گونه‌ای که مقداری آب را داخل لیوان میچرخانید و سپس آن را داخل قفسه میگذارید،این عمل معمولا کافی است. اما اگر روزی داخل تراول ماگ خود را نگاه کنیم و ببینیم … اووه، آیا این کپک است؟ یا زمانی که لیوان خود را به مدت چند روز در ماشین رها کنیم، آن زمان است که باید به دنبال تمیز کردن عمقی تراول ماگ خود باشیم.ما در تزگیفت برندهای مختلف و ترند بازار را در مقاله جامع زیر بررسی کردیم.طریقه نگهداری،کیفیت دما بعد از شش ساعت و بررسی استیل های تراول سفری،پیشنهاد میکنیم حتما بهترین راهنمای مرجع انتخاب و خرید تراول ماگ اصل را مطالعه کنید.

ملزومات لازم برای شستشو و تمیز کردن تراول ماگ

  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • برس تمیز کننده انواع بطری
  • مایع ظرفشویی

سرکه سفید را با جوش شیرین مخلوط کنید. ماده حاصل از آن به از بین بردن مواد ته نشین شده در ماگ کمک می‌کند.اگر سرکه و جوش شیرین ندارید اما قرص تمیز کننده دندان مصنوعی یا در صورت نبود آن خمیردندان، جایگزین خوبی خواهند بود.میتوانید با برس تمیزکننده انواع بطری شروع به سابیدن داخلی تراول ماگ کنید.

چگونه تراول ماگ خود را با دست بشوییم؟

در بیشتر مواقع، آب و مایع ظرفشویی، شستن تراول ماگ را انجام می‌دهند. کمی از مایع را داخل لیوان بریزید، مقداری آب گرم به آن اضافه کنید و تمیز کنید.می توانید از یک اسفنج استفاده کنید، البته اگر تا انتها در ظرف جا شود. اما ما متوجه شدیم که بیشتر لیوان‌ها آنقدر باریک هستند که اجازه نمی‌دهند دست شما به اندازه کافی به ته برسد. به همین دلیل است که ما برس‌های شستشو را توصیه می‌کنیم.

بسته به طراحی تراول ماگ خود، ممکن است به چند برس با اندازه‌های مختلف نیاز داشته باشید تا درب و اطراف درب، دهانه و اعماق و بدنه لیوان را تمیز کنید.مجموعه برس‌های تمیز کننده که دارای سه برس با اشکال و اندازه‌های مختلف است می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین بعد از کار می‌توانید خود برس‌ها را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید (برس ها نیز نیاز به تمیز کردن دارند!).

برخی از ماگ‌ها، دارای متریالی هستند که ممکن است توسط برس‌ها یا اسفنج‌های ساینده آسیب ببینند. برای این ماگ‌ها، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را با صابون و آب گرم بشویید یا (اگر قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی هستند) آن‌ها را برای یک مرحله در قفسه بالایی قرار دهید.

برای باقی مانده های سرسخت، از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید

تمیز کردن یک تراول ماگ چه مدت زمان می‌برد؟

در مرحله اول اطمینان حاصل کنید که آیا ماگ شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است یا خیر.نباید بیش از 45 دقیقه طول بکشد، به علاوه زمان لازم برای خشک شدن در هوا. اگر لیوان شما قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد، تمیز کردن آن تنها به اندازه یک مرحله شست و شو در ماشین طول می‌کشد.قبل از خرید می‌توانید در این باره از فروشنده یا بخش پشتیبانی وبسایت سوال بپرسید. همچنین در زیر برخی ماگ‌ها به این نکته اشاره شده است. اگر لیوان شما قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را داشته باشد، خیلی بهتر است. ما همچنان توصیه می‌کنیم درب‌ها یا سایر قطعات کوچک را جدا کنید و آن‌ها را در سبد ماشین ظرفشویی قرار دهید. این کار باعث می‌شود که آن‌ها در کف ماشین شسته نشوند، جایی که ممکن است به المنت گرمایش ماشین ظرفشویی شما (اگر وجود داشته باشد) گیر کنند (و توسط آن ذوب شوند).ظروف عایق معمولاً قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند. گرما و فشار آب داخل ماشین ظرفشویی می‌تواند به عایق و وکیوم ماگ آسیب برساند و به طور بالقوه توانایی آن را برای حفظ گرما یا سرما در طول زمان کاهش دهد. ماشین‌های ظرفشویی همچنین می‌توانند سطح ظرف را خراش دهند یا از بین ببرند.

اگر با تراول ماگ خود چیزی غیر از آب می‌نوشید، مواد به مرور زمان در آن انباشته خواهند شد. ما استفاده از برس‌های شسستشو و مخلوطی از جوش شیرین و سرکه را توصیه می‌کنیم.

می‌توانید تنها نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را در ماگ خود بریزید و تقریباً نصف فنجان سرکه به آن اضافه کنید. این ترکیب برای چند ثانیه به شدت کف می‌کند اما بعدا از بین می‌رود. در این مرحله، با برس یا اسفنج خود شستشو را شروع کنید.

به این نتیجه رسیدیم که واکنش ترکیب سرکه و جوش شیرین می‌تواند به شل شدن برخی از مواد چسبیده کمک کند. قدرت سابندگی استات سدیم (همان چیزی که پس از واکنش باقی می‌ماند) به از بین بردن این مواد کمک می‌کند. و این دقیقاً همان نوع کمکی است که هنگام مواجهه با مواد ته نشین شده در داخل بطری‌هایی که به سختی تمیز می‌شوند، نیاز دارید.

ما همچنین نتایج خوبی از استفاده از قرص‌های تمیزکننده دندان مصنوعی به دست آوردیم که ماده اصلی فعال آن بی کربنات سدیم است. همان ماده‌ای که به عنوان جوش شیرین شناخته می‌شود.شستن تراول ماگ کار بسیار راحتی است اگر ابزار مناسب در اختیار شما باشد.

شستشوی تراول ماگ های سیلیکونی

اگر بطری یا ماگ شما دارای واشر یا درزبندی سیلیکونی باشد – ممکن است متوجه شوید که با گذشت زمان آنها بوی هر چیزی را که می‌نوشید را به خود می‌گیرند.برای از بین بردن بوی بد از واشرهای خود، بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند آنها را به مدت دو روز در جوش شیرین دفن کنید. یکی از متخصصین در این زمینه راه حل بهتری دارد: قطعات سیلیکونی را در فر بپزید. در اینجا روش او از موضوعی که در سایت Reddit دیده بود اقتباس شده است:

فر خود را با دمای 250 درجه فارنهایت گرم کنید. اکثر ظروف سیلیکونی تا دمای 500 درجه فارنهایت یا بیشتر در فر قابل استفاده هستند. واشر تراول ماگ‌ها معمولاً با محدودیت حرارتی همراه نیستند. اطمینان حاصل کنید که آن واشر 100 درصد سیلیکونی باشد. پلاستیک یا لاستیک را در فر قرار ندهید.ما در تزگیفت سعی میکنیم بهترین روش شستن تراول ماگ را با مواد مختلف به شما آموزش دهیم.

هنگامی که فر در حال گرم شدن است، واشرهای سیلیکونی خود را با دقت با مایع ظرفشویی و آب داغ بشویید. سپس آنها را در فر روی یک سینی یا ورقه آلومینیومی قرار دهید. یک تایمر را برای مدت زمان20 دقیقه تنظیم کنید.

هر 10 دقیقه یا بیشتر، واشرها را از فر بیرون بیاورید و با احتیاط روی آنها فوت کنید. بعد از حدود 40 دقیقه، بیشتر بوی بد باید از بین برود. اگر متوجه عطر و بوی ملایم قهوه شدید، ممکن است به دلیل باقیمانده روغن قهوه باشد که هنوز به سیلیکون چسبیده است. با کمی سابیدن واشر(طوری که به خود واشر آسیب وارد نشود) بوی آن تقریباً به طور کامل ناپدید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *