وبلاگ

طعم بهتر قهوه در ماگ سرامیکی قهوه

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که وقتی قهوه‌تان را از یک لیوان خوب در یک کافی شاپ حرفه‌ای می‌نوشید طعم بهتری دارد؟سنسور‌های چشایی شما را فریب نمی‌دهند. دلایلی وجود دارد که نوشیدن در فنجان‌های ساخته شده از مواد مختلف بر طعم قهوه شما تأثیر می‌گذارد. و این فقط قهوه نیست. همه ظروف آشپزی و ظروف غذاخوری می‌توانند بر طعم غذا و نوشیدنی مصرفی شما تأثیر بگذارند. همه مواد با یکدیگر واکنش نشان می‌دهند و می‌توانند طعم چیزی که می‌خورید یا می‌نوشید را تغییر دهند.در این مقاله قصد داریم تاثیر ماگ سرامیکی قهوه را بر طعم قهوه بررسی کنیم.اگر زیاد سفر میکنید یا اهل ورزش و پیاده روی هستید، بهترین تراول ماگ های ساخته شده از استیل 304 میتواند تجربه نوشیدن یک قهوه داغ را مهمان کند.ما به بررسی بیش از 20 برند برتر از تراول ماگ های باکیفیت و پرفروش بازار پرداختیم و با تست تک تک این تراول ماگ ها راهنمای جامع انتخاب و خرید تراول ماگ را برای شما فراهم کرده ایم.اگر دنبال خرید تراول ماگ قهوه هستید مقاله زیر را از دست ندهید.

طعم و مزه فقط یکی از عواملی است که می‌تواند تحت تأثیر این باشد که لیوان شما از چه ساخته شده است و این همان چیزی است که در این مقاله قصد داریم روی آن تمرکز کنیم. طعم و مزه می‌تواند تحت تأثیر چیزهای زیادی باشد. ممکن است بدون اینکه بدانید، قهوه خود را ملایم و بی‌طعم کنید. امروز، ما یاد خواهیم گرفت که چرا طعم قهوه شما بسته به فنجان شما متفاوت است و اینکه چه چیزی برای نوشیدنی‌های گرم مورد علاقه شما بهترین تاثیر را دارد.

ماگ سرامیکی
ماگ سرامیکی قهوه

چرا قهوه در ماگ سرامیکی قهوه طعم بهتری دارد؟

مطالعاتی انجام شده است که نشان می‌دهد چشمان شما و ظاهر غذای شما در طعم و مزه آن نقش دارد. به همین دلیل است که وقتی به یک رستوران مجلل می‌روید ممکن است طعم بهتری نسبت به غذای معمولی شما داشته باشد که بدون دقت در بشقاب خود می‌ریزید.

یک وعده با دقت چیده شده و سازماندهی شده، در مغز شما یک وعده غذایی با کیفیت‌تر و خوشمزه‌تر را نشان می‌دهد و در نتیجه، در واقع فکر می‌کنید طعم بهتری دارد. به همین دلیل است که نوشیدنی قهوه نیز باید در یک ماگ سرامیکی مناسب سرو شود.

این بخشی از طبیعت انسان است که چیزها را بر اساس تمام حواس خود درک کند، نه فقط بر اساس طعم. به همین دلیل است که قهوه در یک ماگ سرامیکی نسبت به فنجان کاغذی طعم بهتری دارد. وزن فنجان و بافت آن نیز می‌تواند نقش مهمی در ایجاد حالت ذهنی شما برای لذت بردن بیشتر از قهوه داشته باشد.ماگ سفری میتواند لذت نوشیدن قهوه را هم چند برابر کند چون گرما را در خود نگه میدارد و حس تازگی را به شما منتقل میکند.

قهوه همچنین در ماگ سرامیکی بیشتر عایق می‌شود. یک فنجان کاغذی یا استیل هیچ خاصیت عایق ندارد و می‌تواند باعث شود قهوه شما به سرعت خنک شود و طعم قهوه را تغییر دهد.

باور کنید یا نه، رنگ فنجان شما نیز در طعم قهوه شما نقش دارد. فنجان‌های سرامیکی امکان طراحی‌های واضح‌تر و لعاب‌های زیبا را فراهم می‌کنند که در طعم قهوه شما نقش دارد.

مجله قهوه Flavor، تحقیقاتی انجام داد که نشان داد مردم فکر می‌کردند قهوه در لیوان‌های سفید طعم شیرین‌تری دارد. آنها همچنین گزارش دادند که تسترها (افرادی که تست می‌کنند) فکر می‌کردند که تفاوت‌های قابل‌توجهی در طعم همان قهوه‌ای وجود دارد که در لیوان‌های آبی، شفاف و سفید سرو می‌شود.

blank
ماگ سرامیکی قهوه

چگونه شکل فنجان می‌تواند بر طعم قهوه شما تأثیر بگذارد؟

مطالعه‌ای که در مورد کیفیت و ترجیحات غذا منتشر شد، نشان داد که وقتی افراد قهوه را در ماگ‌های بزرگ‌تر و عمیق‌تری عرضه می‌کردند، آن را شیرین‌تر تصور می‌کردند. این احتمالاً به این دلیل است که این نوع ماگ‌ها معمولاً با لاته‌های شیری یا نوشیدنی‌های مخصوص سرو می‌شوند.

وقتی فنجان‌های کوچک‌تری به مردم داده می‌شود، معمولاً آنها را با نوشیدنی‌های تیره‌تر و تلخ‌تر با شیر کمتر مرتبط می‌کنند. اسپرسو و سایر نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو می‌توانند هنگام سرو قهوه در یک فنجان کوچکتر به ذهنتان خطور کنند.

نکته جالب دیگر از 300 شرکت کننده که در این مطالعه شرکت کردند، این بود که اکثر شرکت کنندگان با دریافت یکی از ماگ‌های بزرگتر انتظار دارند مبلغ بیشتری را پرداخت کنند.

ما همچنین به دو شکل یک لیوان که می‌تواند بر طعم قهوه‌شان تأثیر بگذارد، اشاره کردیم. در قسمت سر( ناحیه بین لبه لیوان و قهوه) و دور فنجان.

فضای سر می‌تواند بر طعم قهوه تأثیر بگذارد زیرا این فضای بین قهوه و بالای فنجان باعث می‌شود قهوه در هنگام نوشیدن یک جرعه، تحت تاثیر هوا قرار گیرد. این باعث می شود که شما تمام عطرهای خوب قهوه را استشمام کنید که بخش بزرگی از طعم آن است.

دور فنجان نیز مهم است زیرا باعث می‌شود بینی شما به قهوه نزدیک‌تر شود و عطر قهوه را بهتر می‌کند. مطالعات نشان داده است که بوی قهوه یکی از بزرگترین عوامل لذت بردن ما از آن است.

طعم قهوه در دماهای مختلف در لیوان سرامیکی برای قهوه

به گفته بری گرین، دانشمند درک طعم در دانشگاه ییل در ایالت متحده، قهوه داغ ترکیبات معطر بیشتری آزاد می‌کند، بنابراین همانطور که قبلاً بیان کردیم، بر طعم قهوه شما تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. اگر تا به حال بوی قهوه سرد یا در دمای اتاق را استشمام کرده باشید، می‌دانید که با یک قهوه تازه دم کرده قابل مقایسه نیست.

ماگ‌های سرامیکی نوشیدنی های شما را برای مدت طولانی‌تری گرم نگه می‌دارند و در نتیجه رایحه و طعم خوش را در قهوه شما حفظ می‌کنند.

هنگامی که قهوه شما شروع به سرد شدن می‌کند، در واقع تغییرات شیمیایی رخ می‌دهد که می‌تواند طعم قهوه را تغییر دهد.

قهوه یک نوشیدنی بسیار پیچیده است که از بیش از 1000 ترکیب معطر تشکیل شده است که از فاصله دور می‌توانیم بوی آن را احساس کنیم. بسیاری از ترکیبات، با گرما به عنوان ترکیبات فرار آزاد می‌شوند که به گاز تبدیل می‌شوند و به آرامی در طول زمان تبخیر می‌شوند.

با گذشت زمان همه این ترکیبات آزاد می‌شوند و وقتی قهوه سرد شد، معمولاً از نسخه‌ای که با آن شروع کرده‌ایم، کم‌مزه‌تر می‌شود.

اسیدیته در دماهای پایین‌تر نیز بهتر درک می‌شود. این به شما امکان می‌دهد طعم اسیدی بیشتری بچشید و حتی می‌تواند طعم‌هایی را که معمولاً در یک فنجان قهوه داغ نمی‌توانید بچشید، نشان دهد. برخی از قهوه‌های کنیایی وجود دارند که با سطوح اسیدی بالاتر، پر طراوت‌تر می‌شوند.

لیوان‌هایی که هنگام نوشیدن قهوه باید از آنها اجتناب کنید

همانطور که قبلا گفته شد، ماگ‌های سرامیکی قهوه بهترین نوع لیوان برای نوشیدن قهوه هستند. در اینجا به چند نوع مختلف لیوان اشاره می‌کنیم که باید از آنها اجتناب کنید.

لیوان پلاستیکی برای نوشیدن قهوه

پلاستیک به دلیل نداشتن طعم مشخص انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. با این حال، به دلیل اینکه قهوه مایعی گرم است، در صورت نداشتن ظرف ایمن، می‌تواند به مرور زمان بر پلاستیک تأثیر بگذارد و مواد شیمیایی خطرناکی وارد قهوه شما شود.

پلاستیک‌ها همچنین می‌توانند بوها، طعم‌ها و روغن‌ها را جذب کنند. این احتمالاً می‌تواند بر طعم قهوه تأثیر بگذارد اگر از یک لیوان برای مدت طولانی استفاده کنید.

لیوان کاغذی برای نوشیدن قهوه

همه ما قهوه را از یک فنجان کاغذی خورده‌ایم و می‌دانیم که این فنجان‌ها چقدر می‌توانند بد باشند. کاغذ احتمالاً بدترین نوع برای نوشیدن قهوه است زیرا معمولاً برای نوشیدنی‌های گرم ساخته نمی‌شوند و همچنین کاغذ می‌تواند طعمی بد را به قهوه شما اضافه کند.وقتی فنجان‌های کاغذی گرم می‌شوند، بوی مقوا می‌دهند، این مطمئنا سیستم بویایی شما را مختل می‌کند و قهوه شما بسیار بد به نظر می رسد.

لیوان استیل

استیل مانند پلاستیک می‌تواند طعمی را به قهوه شما بدهد. گاهی اوقات می‌توانید طعم فلزی را از ظرف بگیرید.

استیل همچنین به عنوان یک هیت سینک عمل می‌کند و تمام گرمای قهوه را به داخل ظرف شما می‌کشد. ظرف شما داغ می‌شود، اما اگر لیوان استیل شما دو جداره نباشد، قهوه شما به سرعت سرد می‌شود!

لیوان شیشه‌ای

شیشه احتمالا بهترین انتخاب بعدی در کنار یک ماگ یا فنجان قهوه سرامیکی است. تقریباً تمام مزایای سرامیک را دارد، اما ظاهری عالی و هنری ندارد. شیشه همچنین گرما را به خوبی سرامیک نگه نمی‌دارد، اما همچنان می‌تواند این کار را انجام دهد. طعم خنثی و ردپای اندک کربن، شیشه را به جایگزینی عالی برای فنجان‌های قهوه سرامیکی تبدیل کرده است.

اگر از ماگ سرامیکی قهوه برای نوشیدن به تعداد دفعات زیاد استفاده کنید، ردپای کربن کمتری باقی می‌ماند و روشی پایدارتر برای نوشیدن قهوه است.

دیدگاهی در مورد “طعم بهتر قهوه در ماگ سرامیکی قهوه

  1. Ahmad گفت:

    ممنون از اطلاعات مفید و آموزنده شما ،👍

    1. مدیریت گفت:

      درود بر شما
      ممنون از شما که زمان گذاشتید و مطالعه کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *