وبلاگ

تفاوت بین لیوان تامبلر و تراول ماگ چیست؟

نمونه‌های بی پایانی از یک کلمه وجود دارد که دو چیز متفاوت را توصیف می‌کند، یا دو کلمه متفاوت که یک چیز را توصیف می‌کنند. حتی نوشتن این جمله به اندازه کافی گیج کننده بود.اما در دریای وسیعی از همنام‌ها، عبارات «تامبلر»، «ماگ قهوه»، «تراول ماگ» و انواع مختلف از این سه ماگ، از رایج‌ترین نمونه‌های ماگ هستند – و ما اینجا هستیم تا تفاوت تراول ماگ و تامبلر آن را بررسی کنیم.اگر به دنبال خرید یک تراول ماگ با کیفیت هستید حتما راهنمای انتخاب و بررسی تراول ماگ های برند های مختلف را بخوانید تا بهترین و مناسب ترین تراول ماگ را انتخاب کنید.

تعریف تراول ماگ و تامبلر

قبل از شروع، اجازه دهید به وضوح از تراول ماگ و تامبلر تعریف جداگانه‌ای داشته باشیم.

تراول ماگ چیست؟

تراول ماگ صافی دار در رنگ بندی مختلف

تراول ماگ که به عنوان “تراول ماگ قهوه” نیز شناخته می‌شود، لیوانی با وزن بین 300 تا 500 گرم است که برای نوشیدنی‌های داغ مانند قهوه، چای یا هات چاکلت ساخته شده است. آنها معمولاً عایق هستند، از استیل 304 یا 316 ساخته شده اند و دارای درب پیچی و دسته هستند.

تامبلر استیل ضد زنگ چیست؟

تراول ماگ Hello Dream-آبی نفتی

تامبلر استیل ضد زنگ که همچنین به عنوان تراول تامبلر یا لیوان عایق نیز شناخته می‌شوند، از 550 گرم تا 1 کیلو وزن دارند و بهترین لیوان‌ها برای نوشیدنی‌های گرم و سرد هستند. آنها معمولاً عایق دو جداره وکیوم شده هستند، از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند، و معمولا پایین آنها باریک‌تر است.

4 مورد از تفاوت های بین تراول ماگ و تامبلر

به طور کلی، چهار روش وجود دارد که می‌توانید با نگاه کردن به دسته، شکل، اندازه و درب لیوان، تفاوت تراول ماگ و تامبلر را تشخیص دهید. یک تراول ماگ، کوچکتر با لبه‌های صاف است و دارای درب پیچی مقاوم در برابر نشتی با یک دسته متصل است. از طرف دیگر یک تامبلر بلندتر با لبه‌های مخروطی است، دسته داخلی ندارد و دارای یک درب پرس ضد پاشش است.

بیشتر بخوانید

تفاوت تراول ماگ و فلاسک

بیایید کمی عمیق‌تر به این چهار ویژگی تعیین‌کننده نگاهی بیندازیم

حمل و نقل

بیشتر تراول ماگ‌ها دارای دسته‌ای هستند که مستقیماً به درب آن‌ها تعبیه شده است تا در حین حرکت، حمل و نقل و دسترسی از آن آسان‌تر انجام شود.

از سوی دیگر، تامبلر‌ها کاملاً بی دسته هستند، اما گزینه‌هایی برای خرید دسته‌ای نیز وجود دارد که روی آن به صروت کشویی نصب می‌شود تا تبدیل به یک تراول ماگ شود.

شکل

تراول ماگ‌ها معمولاً از بالا تا پایین یک شکل یکنواخت دارند و کوتاه‌تر از تامبلر‌ها هستند. تامبلر‌ها بلندتر هستند و دهانه‌های بازتری دارند که به سمت پایه‌های باریک‌تر کاهش می‌یابد.

اندازه

بسیاری از مدل‌های تراول ماگ در اندازه‌های 350 گرم و 450 گرم عرضه می‌شوند، اما معمولاً از 450 گرم بالاتر نمی‌روند. برخی از تامبلر‌ها ممکن است گزینه‌های 450 گرمی نیز داشته باشند، اما معمولاً در گزینه‌های 550، 850 و 1 کیلوگرمی در دسترس هستند.

درب ضد نشت تراول ماگ و تامبلر

تراول ماگ صافی دار

در نهایت، تراول ماگ‌ها عموماً دارای درپوش‌های مقاوم در برابر نشتی هستند که روی آن‌ها پیچ می‌شوند و با یک دستگیره لاستیکی ایمن می‌شود. همانطور که در بالا ذکر شد، یک دسته نیز به پیچ روی درب متصل است.

برعکس، تامبلر‌ها دارای یک درب ضد پاشش فشاری هستند که روی آن سوراخی وجود دارد ‌تا بتوان درپوش را کنار زد و از آن سوراخ به صورت جرعه جرعه نوشید. برخی از تامبلر‌ها دارای نی بر روی خود هستند.

تفاوت بین ضد نشت و ضد پاشش چیست؟

درب تراول ماگ نی دار

درپوش‌های ضد نشتی درب‌هایی هستند که از ریختن مایعات به بیرون از ظرف در صورت کوبیدن یا افتادن آن جلوگیری می‌کنند. درب ضد پاشش، درپوشی است که از ریختن مایعات به دلیل تحرکات جزئی مانند راه رفتن سریع یا دست انداز در جاده جلوگیری می‌کند.

به عبارت دیگر، درب‌های مقاوم در برابر نشتی در محتوی مایعات بسیار بهتر از درپوش‌های ضد پاشش هستند.

تامبلر یا تراول ماگ؟کدام گزینه برای شما بهتر است؟

به طور طبیعی، تفاوت‌های ساختاری بین تامبلر و لیوان‌های مسافرتی، به عملکردهای متفاوت بین این دو اشاره دارد، به این معنی که هر کدام برای سبک‌های زندگی مختلف که در زیر ذکر شده است مناسب‌تر هستند.

از تراول ماگ برای چه اهدافی می‌توان استفاده کرد؟

با توجه به طراحی فشرده‌تر و درب مقاوم‌تر در برابر نشت، یک تراول ماگ برای سبک زندگی فعال و در حال حرکت و رویدادهای خارج از منزل مناسب‌تر است. برای کسانی که ترجیح می‌دهند در طول روز در حین انجام کارها، فنجان‌های کوچکتر قهوه، چای یا شکلات داغ بنوشند، تراول ماگ گزینه بهتری هستند.

برای چه چیزی باید از تامبلر استفاده کنید؟

تامبلر‌ها می‌توانند نوشیدنی‌های گرم را تا شش ساعت و نوشیدنی‌های سرد را تا دوازده ساعت سرد نگه دارند و ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری دارند و برای افزودن یخ به کوکتل‌های تابستانی، نوشابه‌ها، چای‌های سرد و غیره عالی هستند. نوشیدنی‌ها – اما به اندازه یک تراول ماگ در برابر ریزش مقاوم نیستند. برای کسانی که به دنبال یک ظرف بزرگتر نوشیدنی هستند که مایعات بیشتری در خود نگه دارند تا برای کار، رانندگی، مدرسه یا رفتن به سفرهای جاده ای هیدراته بمانند، تامبلر‌ها گزینه خوبی هستند.

نکاتی که باید در انتخاب تراول ماگ یا تامبلر باید دقت کنید

هنگام خرید تراول ماگ، مطمئن شوید که یکی از آنها تمام شش ویژگی زیر را دارد.

عایق دوجداره

عایق دو جداره راه حلی کلیدی برای نگهداری نوشیدنی‌های گرم یا سرد در دمای مطلوب برای مدت زمان طولانی است و از سوختن دست شما جلوگیری می‌کند

استیل ضد زنگ

جدا از سازگاری با محیط زیست، لیوان‌های استیل 18/8 درجه-غذایی برای ماندگاری طولانی‌تری ساخته شده‌اند، از زنگ زدگی جلوگیری می‌کنند و نوشیدنی شما طعم فلزی به خود نمی‌گیرد. به چیزی کمتر از این راضی نباشید.

حفظ حرارت نوشیدنی های گرم یا سرد

مطمئن شوید تامبلر یا تراول ماگ که در حال مشاهده آن هستید دمای نوشیدنی‌های گرم را تا شش حفظ می‌کند. هنگام خرید، همچنین مطمئن شوید که لیوان شما می‌تواند دمای نوشیدنی‌های سرد را تا دوازده ساعت نگه دارد.

درب‌های با کیفیت

تراول ماگ با کیفیت و فوق العاده-برند Pinkah Workshop OUTDOOR5

همانطور که در بالا ذکر کردیم، درب تراول ماگ باید پیچ شوند و 100% ضد نشتی باشند در حالی که درب تامبلر‌ها باید ضد پاشش باشند. صرف نظر از این، درب ها باید از پلاستیک بدون BPA ساخته شده و به اندازه کافی محکم باشند تا در حین انجام کارها نریزند.

قابل شستشو در ماشین ظرفشویی

یک تامبلر یا تراول ماگ که قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد، از دوام بالاتری برخوردار است.برخی از تراول ماگ‌ها، دارای متریالی هستند که ممکن است توسط برس‌ها یا اسفنج‌های ساینده آسیب ببینند. برای این ماگ‌ها، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را با صابون و آب گرم بشویید یا (اگر قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی هستند) آن‌ها را برای یک مرحله در قفسه بالایی قرار دهید.

بهترین تامبلر یا تراول ماگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین تراول ماگ با ماندگاری بالا، ماگ‌هایی با درب 100% ضد نشتی هستند که می‌توانند شش ساعت دمای نوشیدنی‌های گرم را حفظ کنند، ساختار فولاد ضد زنگ 18/8 دارند و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. گزینه بهتری پیدا نخواهید کرد.

آیا می‌توان از تامبلر برای نوشیدن قهوه استفاده کرد؟

بله، تامبلر یک گزینه عالی برای نوشیدنی‌های گرم است، زیرا از هرگونه نشتی جلوگیری می‌کند و می‌تواند قهوه شما را تا شش ساعت گرم نگه دارد. به علاوه، تمیز کردن آن آسان و سازگار با محیط زیست است.

به طور کلی، هر دو لیوان برای یک هدف ساخته شده‌اند. انتخاب اینکه کدام یک برای شما بهترین است، به ترجیحات شخصی و سبک زندگی بستگی دارد.

من شخصاً چندین تراول تامبلر و دو تراول ماگ دارم، بنابراین همیشه یک گزینه بر اساس جایی که می‌خواهم بروم، دارم. اگر شما هم همینطور هستید، می‌توانید با قیمتی بصرفه‌تر چندین مورد از هر دو را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *